download.jpgKAN

 

 

Α. ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ

Αγαπητοί μαθητές και γονείς,

σας καλωσορίζουμε στη νέα σχολική χρονιά και σας ευχόμαστε ένα δημιουργικό και ευχάριστο ταξίδι γνώσης και συλλογικής ζωής.

 

 

Β. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 5ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

 

Με τον όρο «κανονισμός λειτουργίας του σχολείου» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου.

Οι όροι και οι κανόνες αυτοί αποβλέπουν στη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό και κατανόηση.

1. Κάθε σχολείο αποτελεί μια κοινότητα, μια οργανωμένη ομάδα που διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας. Αναπτύσσει τη λειτουργία και τις δραστηριότητές του σε δημοκρατικά πλαίσια, που καθορίζονται από το Σύνταγμα και του νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας.

2. Στη σχολική κοινότητα έχουν διακριτούς ρόλους και συνεργάζονται για την επιτυχία των στόχων της εκπαίδευσης και της διαπαιδαγώγησης των μαθητών οι ίδιοι οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών, που αποτελούν τα μέλη της. Έχουν νόμιμα δικαιώματα και υποχρεώσεις είτε ως άτομα είτε οργανωμένοι συλλογικά ως πενταμελή και δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών, ως σύλλογος καθηγητών, ως σύλλογος γονέων και κηδεμόνων.

3. Η σχολική κοινότητα αναμένει από όλα τα μέλη της και κυρίως από τους μαθητές να εκφράζουν ελεύθερα σκέψεις, ιδέες, προτάσεις, να ασκούν κριτική, να διαμαρτύρονται και να καταγγέλλουν οποιαδήποτε παραβίαση της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων τους, να σχεδιάζουν, να οργανώνουν, να συμμετέχουν και να επιδοκιμάζουν οποιαδήποτε προσπάθεια συντελεί στην αναβάθμιση και τη βελτίωση της σχολικής ζωής, να βελτιώνουν την επίδοσή τους αλλά και να βελτιώνονται ως άνθρωποι. Η συμπεριφορά όλων μας κινείται όχι μόνο στα πλαίσια της νομιμότητας αλλά και της ευγένειας και του αλληλοσεβασμού.

4. Κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει διαφορετικά φυσικά χαρακτηριστικά, διαφορετικές αξίες και αντιλήψεις, διαφορετικές ικανότητες, δεξιότητες, ταλέντα, διαφορετικό τρόπο έκφρασης, διαφορετικούς στόχους και όνειρα στη ζωή του, αντιμετωπίζει διαφορετικά προβλήματα και δυσκολίες, που προέρχονται από το εξωσχολικό αλλά και το σχολικό περιβάλλον. Για όλα αυτά αξίζει το σεβασμό και την κατανόησή μας, ενώ παράλληλα έχει το δικαίωμα αλλά και την ευκαιρία να εκφράζεται μέσω των σχολικών δραστηριοτήτων. Εννοείται ότι προβάλλεται κάθε εξωσχολική δραστηριότητα και επιτυχία των μελών, ατομική ή ομαδική, μέσω του σχολείου.

5. Σε κάθε σχολική λειτουργία και σε κάθε φάση της επικρατεί ο διάλογος, ο οποίος καλλιεργείται και από τα συλλογικά όργανα αλλά και από κάθε μέλος χωριστά. Ο διάλογος αναπτύσσεται στα πλαίσια του μαθήματος αλλά και εξωδιδακτικών δραστηριοτήτων, όπως εκδρομές, πολιτιστικά προγράμματα, πολιτιστικές εκδηλώσεις, κινητοποιήσεις.

6. Κάθε είδους βία, λεκτική, ψυχολογική και πολύ περισσότερο σωματική, αποδοκιμάζεται απερίφραστα από τη σχολική κοινότητα, καταγγέλλεται και τιμωρείται. Αντίθετα, υποχρέωσή μας είναι να προστατεύονται οι πιο αδύναμοι και να αναπτύσσεται μεταξύ μας η αλληλεγγύη της ομάδας. Στο επίπεδο του δήμου μας ή γειτονικών δήμων ερχόμαστε σε επαφή με άλλα σχολεία σε αθλητικές, εκπαιδευτικές, πολιτιστικές ή άλλες κοινωνικές δραστηριότητες με πνεύμα συνεργασίας και έντιμου συναγωνισμού, με φιλική διάθεση. Τα μέλη της σχολικής κοινότητας είναι οι εκπρόσωποι του σχολείου μας στην κοινωνία. Η συμπεριφορά τους χαρακτηρίζει όλους μας με θετικό ή αρνητικό τρόπο, συμβάλλει στη βελτίωση της εικόνας του σχολείου μας ή μας εκθέτει ανεπανόρθωτα.

7. Πρωταρχική σημασία έχει να συντηρείται αλλά και να διατηρείται σε καλή κατάσταση το κτήριο του σχολείου και η υλικοτεχνική υποδομή του, τα έπιπλα, τα οπτικοακουστικά μέσα εκπαίδευσης και κάθε είδους αντικείμενο που χρησιμοποιείται από όλους μας. Είναι ανάγκη να πληροί τους κανόνες ασφάλειας, υγιεινής, να είναι καλαίσθητο και εύχρηστο. Όλοι μας έχουμε το μερίδιο ευθύνης μας σ’ αυτό. Για κάθε είδους ηθελημένη φθορά υπεύθυνος είναι αυτός που την προκαλεί και αυτός βαρύνεται με το κόστος αποκατάστασής της. Κατά τις ώρες που δεν λειτουργεί το σχολείο και δεν υπάρχει κάποιος υπεύθυνος στο χώρο του, δεν επιτρέπεται η είσοδος και η παραμονή σ’ αυτό.

8. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί περνούν το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής ζωής μέσα στην τάξη κατά τη διαδικασία της μετάδοσης της γνώσης από τη μεγαλύτερη στη νεότερη γενιά. Είναι αυτονόητη η

σημασία και η αξία της διαδικασίας αυτής, που δημιούργησε τον ανθρώπινο πολιτισμό και συμβάλλει στη διατήρηση και την αναβάθμισή του. Αναγνωρίζονται επίσης οι μαθησιακές ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή, τα ενδιαφέροντά του και ο ρυθμός με τον οποίο αφομοιώνει τη διδακτέα ύλη.

9. Η πρωινή προσέλευση στο σχολείο και στην πρώτη συγκέντρωση χρειάζεται να είναι έγκαιρη, αφού εκεί γίνονται οι ανακοινώσεις που ενημερώνουν τους μαθητές για όλα τα θέματα που τους αφορούν *. Αν κάποιος καθυστερήσει θα πρέπει να ενημερώνει το διευθυντή, να προσέρχεται στην τάξη με την έγγραφη άδεια του. Αν χρειαστεί κάποιος μαθητής να απομακρυνθεί από την τάξη, ενημερώνει τον καθηγητή της ώρας, κι αν χρειαστεί να απομακρυνθεί από το σχολείο, ενημερώνεται ο διευθυντής, η οποίος ενημερώνει τον κηδεμόνα του. Καλό είναι αν κάποιος μαθητής απουσιάζει εν γνώσει του κηδεμόνα του, ο κηδεμόνας να ενημερώνει το σχολείο όσο το δυνατόν πιο νωρίς. Ιδιαίτερα σε περίπτωση αδιαθεσίας με συμπτώματα συμβατά με COVID, ο μαθητής θα πρέπει να παραμένει στο σπίτι και οι γονείς να ενημερώνουν το σχολείο.

* Η πρωινή συγκέντρωση/προσευχή δεν πραγματοποιείται για λόγους αποφυγής συγχρωτισμού, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Το κουδούνι χτυπά στις 8.15' και οι μαθητές πηγαίνουν κατευθείαν στις αίθουσές τους.

10. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και εφόσον δεν επικρατούν ακραίες καιρικές συνθήκες, οι μαθητές απομακρύνονται από τις τάξεις, τους διαδρόμους και τα κλιμακοστάσια και παραμένουν στο προαύλιο με την επίβλεψη των εφημερευόντων καθηγητών, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι του χώρου τους και σ’ αυτούς απευθύνονται για οτιδήποτε πρόβλημα προκύψει.** Προσπαθούμε να διατηρούμε τους χώρους καθαρούς, με επαρκή αερισμό, γιατί αυτό συμβάλλει και στη δική μας υγεία. Μετά το διάλειμμα μαθητές και εκπαιδευτικοί επανέρχονται στην τάξη γρήγορα, σε εύλογο χρονικό διάστημα. Μέσα στην αίθουσα για λόγους καθαριότητας και υγιεινής δεν επιτρέπεται η κατανάλωση τροφίμων ή αναψυκτικών.

** Για λόγους ασφαλείας και προστασίας, οι μαθητές κάθε τάξης κάνουν το διάλειμμά τους σε ξεχωριστά προαύλια.

11. Στην περίπτωση κενών ωρών στο ημερήσιο πρόγραμμα οι μαθητές απασχολούνται από εκπαιδευτικό που έχει οριστεί από τον σύλλογο διδασκόντων. Το σχολείο είναι υπεύθυνο για την ασφάλεια των μαθητών κατά τις ώρες λειτουργίας του. Οι μαθητές δεν αποχωρούν από το σχολείο νωρίτερα από την ώρα που τελειώνει το μάθημα της ημέρας ακόμα και αν έχουν κενό την τελευταία ώρα.

Η αποχώρηση ενός μαθητή από το χώρο του σχολείου μπορεί να γίνει μόνο με άδεια από τον διευθυντή του σχολείου και μετά την ενημέρωση των κηδεμόνων τους.

Άτομα που δεν ανήκουν στη σχολική κοινότητα δεν επιτρέπεται να εισέρχονται στο χώρο του σχολείου, χωρίς να έχει ενημερωθεί και χωρίς να το έχει επιτρέψει ο διευθυντής. Οι ξεχωριστές συνθήκες πανδημίας επιβάλλουν την ενημέρωση της πλατφόρμας edupass από τους επισκέπτες στον χώρο του σχολείου.

12. Η εξωτερική εμφάνιση των μελών της σχολικής κοινότητας είναι στοιχείο της προσωπικότητάς τους. Ωστόσο οι οδηγίες του υπουργείου παιδείας αναφέρουν ότι για λόγους παιδαγωγικούς και για λόγους ομαλής συμβίωσης στο χώρο του σχολείου όλοι οφείλουν να εμφανίζονται ευπρεπείς, χωρίς ακρότητες και εκκεντρικότητες.

13. Η χρήση των κινητών δεν επιτρέπεται στο χώρο του σχολείου για λόγους που έχουν σχέση με την προστασία προσωπικών δεδομένων και των σχολικών δραστηριοτήτων. Είναι επίσης γεγονός ότι δεν γνωρίζουμε ακόμη ακριβώς την επίδραση της ακτινοβολίας τους στην ανθρώπινη υγεία. Οι μαθητές/ μαθήτριες πρέπει να απενεργοποιούν τις συσκευές τους κατά την είσοδό τους στο σχολείο και να τις επανεργοποιούν κατά την έξοδό τους από αυτό. Αν διαπιστωθεί χρήση κινητού τηλεφώνου σε ώρα λειτουργίας του σχολείου, τότε ο μαθητής/μαθήτρια οφείλει να παραδώσει την συσκευή στον καθηγητή, η οποία στην συνέχεια, φυλάσσεται στο γραφείο του διευθυντή και επιστέφεται μετά το πέρας των μαθημάτων αφού ζητηθεί από τον μαθητή/μαθήτρια.

Σε περίπτωση ανάγκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τηλέφωνο του σχολείου.

14. Το υπουργείο υγείας έχει απαγορεύσει το κάπνισμα σε όλους τους δημόσιους χώρους, ανοιχτούς ή κλειστούς. Είναι όμως αυτονόητο ότι η σχολική κοινότητα δεν θα μπορούσε να παραβλέψει το γεγονός ότι το κάπνισμα είναι η υπ’ αριθμόν ένα αιτία θανάτου από μη φυσικά αίτια παγκοσμίως, ενώ παράλληλα προστατεύει το δικαίωμα των μη καπνιστών να μην εκτίθενται σε παθητικό κάπνισμα.

15. Σε περίπτωση που μαθητής τιμωρηθεί με ωριαία αποβολή από την τάξη πηγαίνει υποχρεωτικά αμέσως στο γραφείο του διευθυντή, για να γραφεί στο βιβλίο ποινών η απολογία του. Κατόπιν παραμένει σε χώρο του σχολείου υπό την επίβλεψη εκπαιδευτικού.

16.ΘΕΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΦΟΙΤΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

1. Επαρκής:

Φοίτηση (Άρθρα 27, 28, 29): (αρ. Πρωτ: 10645/ΓΔ4/22-1-2018, ΦΕΚ Β΄120, Υ.Α.).

  • Επαρκήςχαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τριας, εφόσον το σύνολο των απουσιών του/της δεν υπερβαίνει τις εκατόν δεκατέσσερις (114).
  • Είναι αυτονόητο ότι τόσο το σχολείο όσο και οι κηδεμόνες των μαθητών/τριών επιβάλλεται να ενημερώνονται άμεσα για κάθε απουσία του/της μαθητή/τριας.
  • Για τους λόγους αυτούς, οι υπεύθυνοι τμημάτων οφείλουν να ενημερώνουν με κάθε πρόσφορο μέσο τους κηδεμόνες (τηλεφώνημα, μήνυμα σταλμένο από λογαριασμό του σχολείου στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή στο κινητό τηλέφωνο των γονέων/κηδεμόνων (SMS), επιστολή), όπως ορίζει το Άρθρο 29, και να φροντίζουν να πληροφορούνται τους λόγους απουσίας των μαθητών/τριών. Η ενημέρωση πρέπει να γίνεται για κάθε ημέρα απουσίας εντός της εβδομάδας που σημειώθηκε.
  • Σε περίπτωση που μαθητής/τρια απουσιάσει τρεις συνεχόμενες ημέρεςή πραγματοποιήσει τριάντα (30) συνολικά απουσίες, ο/η υπεύθυνος/η του τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου. Για τις απουσίες ενημερώνεται ανά εβδομάδα το αργότερο και το ηλεκτρονικά τηρούμενο βιβλίο φοίτησης.
  • Μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής και η φοίτηση μαθητή/-τριας που πραγματοποίησε έως 164 απουσίες, εφόσον συντρέχουν σωρευτικά τα εξής:

α) για τις παραπάνω από τις 114 έχει προσκομίσει δικαιολογητικά από γιατρό που βεβαιώνουν την ασθένεια,

β) ο Γενικός Μέσος Όρος της προφορικής βαθμολογίας, που προκύπτει από το άθροισμα των μέσων όρων των δύο τετραμηνιαίων βαθμών διαιρούμενο με τον αριθμό των διδασκόμενων μαθημάτων, είναι δεκαπέντε πλήρες και

γ) δεν έχει κάνει χρήση της μη προσμέτρησης απουσιών του άρθρου 24 παρ. 2 και 3 ( Άρθρο 28).

Επισημαίνεται ότι τα εν λόγω δικαιολογητικά, τα οποία έχουν ήδη κατατεθεί ή θα κατατεθούν για τη δικαιολόγηση απουσιών, πρέπει να τηρηθούν έως και την ημέρα λήξης των μαθημάτων κατά την οποία ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών αποφασίζει για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών, λαμβάνοντας υπόψη το σύνολο των απουσιών που έχουν πραγματοποιηθεί εντός του τρέχοντος έτους.

1.   Ανεπαρκής:

     Φοίτηση (Άρθρα 27, 28, 29): (αρ. Πρωτ: 10645/ΓΔ4/22-1-2018, ΦΕΚ Β΄120, Υ.Α.).

  • Εάν μαθητής υπερβαίνει τις 114, συνολικά, απουσίες, η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής και ο/η μαθητής/τρια είναι υποχρεωμένος/η να επαναλάβει τη φοίτησή του/της στην ίδια τάξη (Άρθρο 28).

17. Αν και οι γονείς και οι κηδεμόνες είναι πάντα ευπρόσδεκτοι στο σχολείο για ενημέρωσή τους από τους καθηγητές για τη συμπεριφορά και την επίδοση του παιδιού τους, οι συνθήκες πανδημίας επιβάλλουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την προσέλευση γονέων/κηδεμόνων. Αν είναι απολύτως απαραίτητο να επισκεφθούν γονείς/κηδεμόνες το σχολείο, αυτό πρέπει να γίνει κατόπιν ραντεβού και δήλωσης στο edupass. Η ενημέρωση από καθηγητές για την επίδοση γίνεται οργανωμένα σε συγκεκριμένες ημερομηνίες και ώρες ανά τάξη, ενώ, δύναται να γίνεται και τηλεφωνικά μετά από συννενόηση για την ημέρα και ώρα επικοινωνίας.Η ενημέρωση όμως και του σχολείου για όσα προβλήματα αντιμετωπίζει το παιδί στο οικογενειακό του περιβάλλον ή για προβλήματα υγείας είναι απαραίτητη, ώστε και οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να επιδράσουν θετικά στο παιδί για την άμβλυνση των προβλημάτων του. Η εχεμύθεια και η διακριτικότητα θεωρούνται αυτονόητες.

18. Σημαντικό μέρος της σχολικής ζωής αποτελούν τα πολιτιστικά προγράμματα και δραστηριότητες, που αποτελούν εναλλακτικό και ευχάριστο τρόπο μάθησης, ενώ δίνουν την ευκαιρία στα μέλη της σχολικής κοινότητας να θέσουν σε εφαρμογή τις δεξιότητες και τα ταλέντα τους. Υπάρχει δυνατότητα συμμετοχής σε δραστηριότητες όπως οι όμιλοι, περιβαλλοντικές δραστηριότητες, αθλητικοί αγώνες, θεατρικές παραστάσεις, αξιοποίηση της σχολικής βιβλιοθήκης. Κάθε ιδέα και συμμετοχή είναι αξιοποιήσιμη. (Σύμφωνα με τους κανόνες ασφάλειας για την πανδημία)

19. Μέρος της δραστηριότητας του σχολείου οφείλει να απευθύνεται στον κοινωνικό περίγυρο, στο δήμο. Δημοτικοί παράγοντες προσκαλούνται στις σχολικές δραστηριότητες και υπάρχει η δυνατότητα να τους ζητηθεί βοήθεια και συμμετοχή στην προετοιμασία τους. Η σχολική κοινότητα παρακολουθεί τη ζωή της πόλης και κατά το δυνατόν συμμετέχει σ’ αυτήν, ιδιαίτερα προς την κατεύθυνση της πραγματοποίησης κοινωφελών σκοπών και τον εμπλουτισμό των πολιτιστικών δραστηριοτήτων της. Ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και η Δημοτική Αρχή διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του σχολείου και επιζητείται η αγαστή συνεργασία του σχολείου μαζί τους για το καλό των παιδιών. Η αρωγή και η συνεργασία όλων των γονέων και κηδεμόνων των μαθητών του σχολείου θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του.